Середа, 08.05.2024, 16:36
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя початкових класів Черниченко Тетяни Олександрівни

Підменю розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 24

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Інтерактивні ігрові технології як засіб розвитку і самореалізації учня.

Інтерактивні ігрові технології як засіб розвитку і самореалізації учня

Творчість-особлива спрямованість інтелекту

  • Реформування усіх сфер розвитку української держави значною мірою впливає на умови організації педагогічного процесу в сучасних школах. Це зумовлює принципово нові вимоги до діяльності вчителя та учня.
  •  Саме все нове, відшукане, удосконалене називають “ пед. інновацією, тобто-це процес створення, поширення і використання нових засобів для розв’язання тих педагогічних проблем, які досі розв’язувались по іншому.

Як зробити сучасний урок цікавим

  • Інноваційні педагогічні процеси у початкових класах як шлях до якісної освіти;
  • Нестандартні уроки в початкових класах.

Інноваційні педагогічні процеси у початкових класах,  як шлях до якісної освіти

Формування особистості і її становлення відбувається у процесі навчання, коли дотримуються певних умов:

•    створення позитивного настрою для навчання;

•     відчуття рівного серед рівних;

•    забезпечення позитивної атмосфери в колективі для досягнення спільних цілей;

•   усвідомлення особистістю цінності колективно зроблених умовиводів;

•   можливість вільно висловити свою думку і вислухати свого товариша;

•   вчитель не є засобом „похвали і покарання”, а другом, порадником, старшим товаришем.

  Усім цим умовам відповідають інтерактивні технології, які відносять до інноваційних.

 

Організація навчання за моделями

- Основна одиниця навчання – урок. Кожний урок будується за певною структурою і передбачає організацію навчання за різними моделями.

 - Ще у 60-х роках XX ст. Я. Голант виділяв активну і пасивну моделі навчання залежно від участі учнів у навчальній діяльності.

- Розглянемо пасивну, активну та інтерактивну моделі навчання.

 

  • учень виступає у ролі пасивного слухача;
  •  сприймає матеріал, який йому подає вчитель: відеофільм, текст із підручника тощо.
  •  використовуються методи, коли учні або дивляться, або слухають, або читають (лекція-монолог, пояснення нового матеріалу вчителем, демонстрація).

 

Позитивні та негативні аспекти пасивної моделі навчання

Позитивні

  • 1.Можна подати великий за обсягом матеріал за короткий час.
  • 2. Одночасно сприймають  матеріал усі слухачі.
  • 3. Витрачається мало часу на розповідь або пояснення.

Негативні

  • 1. Учні пасивні, не спілкуються ні між собою, ні з учителем.
  • 2. Не виконують ніяких завдань, час.
  • 3. Вчителю важко зрозуміти якість засвоєння поданого матеріалу.
  • 4. Відсутній   контроль   за знаннями.
  • 5. Як правило, невисокий відсоток засвоєння знань.

  • вчитель і учень перебувають у постійному взаємозв’язку.
  •  учень відповідає на запитання вчителя, розповідає.
  • вчитель має змогу співпрацювати з кожним учнем зокрема.
  • за такої моделі використовують активні методи навчання: бесіду, дискусію, фронтальне опитування тощо

 

Позитивні і негативні сторони активної моделі:

Позитивні

  • 1. Високий рівень інформації (проблемний метод).
  • 2.  Велика кількість учнів, які одночасно можуть сприймати інформацію.
  • 3.  Відсоток засвоєння матеріалу досить високий.
  • 4.  Майстерність педагога відіграє велику роль в організації такого навчання.
  • 5. Учитель може про контролювати надані учням знання.

Негативні

  • 1. Учні спілкуються тільки з учителем.
  • 2.  Як правило, на уроці така модель використовується тільки для опитування.
  • 3. Учень перебуває  у постійній напрузі „спитає – не спитає”.
  • 4. Учень може бути незадоволений тим, що його не запитали, не вислухали його думку.

  • Схема цієї моделі відображає постійне спілкування вчителя з учнями, учнів з учнями.
  • Відбувається спілкування всіх членів колективу.
  •  Під час навчання за такою моделлю використовують ділові та рольові ігри, дискусії, мозковий штурм, фронтальне опитування, круглий стіл, дебати.

 

Позитивні та негативні сторони інтерактивної моделі:

Позитивні

  • 1.Розширюються   пізнавальні   можливості учня (здобування, аналіз, застосування інформації з різних джерел).
  • 2. Як   правило,   високий рівень засвоєння знань.
  • 3. Учитель без зусиль може проконтролювати рівень засвоєння знань учнів.
  • 4. Учитель має змогу розкритись як організатор, консультант.
  • 5. Партнерство між учителем і учнями та в учнівському колективі.

Негативні

  • 1.   На вивчення певної інформації потрібен значний час.
  • 2. Необхідний інший підхід в оцінюванні знань учнів.
  • 3. В учителя відсутній досвід такого виду організації навчання.

           4.  Відсутні методичні розробки уроків з різних предметів

 

Нестандартні уроки в початкових класах

  • Нестандартний урок – це імпровізоване навчальне заняття, що має нетрадиційну структуру.
  • Нестандартні уроки спрямовані на активізацію навчально – пізнавальної діяльності учнів
  • Формують дух змагальності, збуджують творчі сили, розвивають творче мислення, формують мотивацію навчально – пізнавальної та майбутньої професійної діяльності.
  • Такі уроки найбільше подобаються учням, викликають творчий інтерес.

 

Типи нестандартних уроків

  • • бінарні уроки;
  • • віршовані (римовані) уроки;
  • • інтегровані (міжпредметні) уроки;
  • • уроки-дискусії
  • •  уроки-дослідження
  • •  уроки-звіти
  • •  уроки-змагання
  • •  уроки-мандрівки
  • •  уроки - сюжетні замальовки

2010-02-25 12-34-03_0028  

 

 

 

А. С. Макаренко писав: «Гра має важливе значення в житті дитини... Якою буде дитина в грі, такою вона буде і в праці, коли виросте. Тому виховання майбутнього діяча відбувається перш за все в грі...»

 

Висновок

  • Інтерактивні технології відіграють важливу роль у сучасній освіті.
  •  Їх перевага в тому, що учні засвоюють всі рівні пізнання (знання, розуміння, застосування, оцінка), в класах збільшується кількість учнів, які свідомо засвоюють навчальний матеріал. Учні займають активну позицію в засвоєнні знань, зростає їхній інтерес в отриманні знань.
  •  Значно підвищується особистісна роль вчителя – він виступає як лідер, організатор.

 

Але треба зазначити, що проектування і проведення уроку за інтерактивними технологіями потребують, перш за все, компетентності в цих Технологіях учителя, його вміння переглянути і перебудувати свою роботу з учнями.

Категорія: Мої статті | Додав: Tanya (04.11.2014)
Переглядів: 1922 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Логін:
Пароль:
Пошук