Неділя, 28.04.2024, 19:48
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя початкових класів Черниченко Тетяни Олександрівни

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 24

Осінь у природі (1 клас).

Тема: Осінь у природі (1 клас).

Мета: розширити поняття учнів про характерні ознаки осені у неживій та живій природі,  вчити спостерігати за природою; розвивати спостережливість, уміння бачити красу природи, уміння аналізувати та узагальнювати отримання знання, аргументовано доводити свою думку, збагачувати словник та мовлення учнів; виховувати почуття любові та бережне ставлення до природи, викликати бажання краще пізнавати  оточуючий світ, формувати дружні стосунки в колективі, вміння співпрацювати в групах.

Тип уроку: урок узагальнення та вдосконалення знань

Форма організації класу: кооперативні малі групи

Обладнання: ілюстрації, осінні пейзажі, роздатковий матеріл, аудіо записи «Мелодії осені».

Хід уроку

  1. Організація класу
  1. Привітання
  • Привітайте гостей які прийшли сьогодні до нас на урок.
  • А тепер давайте привітаємо один одного.
  • Я всміхаюсь сонечку!
  • Здрастуй золоте!
  • . Я всміхаюсь квіточці!
  • Хай вона росте!
  • Я всміхаюсь дощику!
  • . Лийся мов з відра!
  • Друзям усміхаюся!
  •  Зичу їм добра!
  • Тож поверніться і подаруйте посмішку своєму товаришеві.
  1. Мотивація навчальної діяльності

1. Повідомлення теми і мети уроку

Вчитель. Наш урок я хочу розпочати загадкою. Слово-відповідь цієї загадки буде темою нашого уроку.

Невидимка ходить в гаї,

Всі дерева роздягає. (Осінь)

  1. Обєднання в групи

(Звучить мелодія. В клас входить дівчина-осінь, яка несе кошик з листочками)

Добрий день в добрий час.

Рада діти бачить вас!

Станьте швидко у рядок-

Дам я кожному листок.

 

- Навколишній світ має різні кольори. Сьогодні на наш урок осінь принесла різнобарвні листочки.  Виберіть собі один листочок. За формою листочків об’єднайтесь в групи.(Звучить аудіо запис «Мелодії природи». Діти вибирають листочок з кошика, розглядають форму і приймають рішення, до якої саме групи відноситься форма їхнього листочка)

  1. Робота за темою
  • Сьогодні на уроці будемо працювати в групах. (Діти обднуються в  групи: клен, каштан, горобина, береза)
  • Візьміться за руки і підніміть утворене коло. Саме так ви будете повідомляти про те, що група виконала завдання.
  • В групах існують правила. Давайте їх пригадаємо.
  1. Уважно слухати завдання-інструкцію;
  2. Поважати права членів своєї та інших груп;
  3. Не говорити всім разом;
  4. Вислуховувати думку кожного члена групи;
  5. При потребі допомагати члену групи;
  6. Працювати так щоб не заважати іншим;
  7. Вкладатися у визначений час;
  8. Не сміятися з чужих помилок;
  9. Давати можливість всім членам групи виступити.
  • Діти, скажіть, будь ласка, як ви розумієте вислів «різнобарвна осінь»?
  • Сьогодні на уроці ми будемо прикрашати дерева саме такими листочками.
  1. Розвиваюча вправа «Знайди зайве слово»

-Відкрийте папку. Знайдіть перше завдання. У кожній групі слів знайдіть зайве. Подумайте за якими ознаками об’єднані слова.

 

1 група: Сонце, хмари, туман, дощ, дерево, небо, іній, повітря;

2 група: клен, тополя, верба, каштан, білка, сосна, горобина, ліщина;

3 група: вовк, ведмідь, їжак, місяць, лисиця, заєць, білка;

4 група: лісник, продавець, учитель, лікар, шофер, учень, парта.

  1. Перевірка завдання.
  2. Оцінювання роботи груп

(Групи висловлюють свої думки.)

Питання до груп:

1 група: Що належить до природи?

2 група: До якої природи належать рослини. Доведіть.

3 група: До якої природи належать тварини. Доведіть.

4 група: Доведіть що людина частина живої природи.

  1. Робота в групах.
  • Дійсно жива природа потребує нашого захисту і допомоги.
  • Сьогодні, ідучи до школи, я зустріла лисичку, їжачка, ведмедика та білочку. Вони були дуже засмучені, бо знайшли лист і не можуть його прочитати. Звірята ще маленькі і не ходять до школи. Та я їх заспокоїла і пообіцяла що ми з вами їм допоможемо.
  • Діти, знайдіть завдання в папках із зображенням лісових мешканців. (На малюнках тварин позаду надруковано завдання для кожної групи.)

1 група: Одна білка запасає на зиму 10 кілограмів горіхів. Скільки кілограмів горіхів заготовлять на зиму дві білочки?

 

2 група: У барлозі серед зима одна ведмедиця народжує двох малят Скільки ведмежат народять за одну зиму 2 ведмедиці?

 

3 група: Лисиця живе 10 років, а вовк-13 років. На скільки менше живе лисиця ніж вовк?

 

4 група: Один їжачок назбирав 6 грибів, а другий-5. Скільки всього грибів назбирали їжаки?

  1. Перевірка роботи
  2. Оцінювання роботи груп
  1. Фізкультхвилинка

Ми учились, працювали

І напевно вже втомились.

То ж давайте для розрядки

Зробим кілька вправ зарядки.

А зарядка буде незвичайною.

Увага!

  • Якщо ти знаєш, що треба берегти природу, дбайливо ставитися до тварин, стань рівно.
  • Якщо ти не жбурляєш камінням у птахів, сплесни у долоні.
  • Якщо ти не смітиш в лісі, на березі річки, тупни ногою.
  • Якщо ти не розорюєш пташині гнізда, сплесни у долоні над головою.
  • Якщо ти вважаєш що кожен повинен піклуватися про природу, простягни руку сусідам.
  • Посміхніться один одному. Ми всі разом зможемо захистити природу для себе і для тих хто житиме після нас.
  • Тихо сядьте.

Треба завжди памятати

І дорослим і малятам,

 Що нема таких тварин

І нема таких рослин

Поблизу і навкруги

Влітку, взимку й будь-коли,

Непотрібних зовсім нам!

Всі рослини і тварини

Необхідні для людини!

  1.  Дидактична гра «Збір врожаю»
  • Як ми можемо допомогти тваринам в підготовці до зими?
  • А де можна зібрати те чим ми підгодовуємо тварин взимку?
  • Наступне завдання: зібрати врожай.

1 група: у саду;

2 група: на городі;

  1. група: у лісі;
  2. група: на полі.
  3. Перевірка роботи
  • Чому ви не взяли в кошик огірок, вишню? (Їх збирають влітку)
  1. Оцінювання роботи груп
  • Земля потребує захисту нашої турботи. Давайте разом будемо дбайливо ставитися до Землі, з подякою приймати те що вона нам дає.
  1. Підсумок уроку
  • Що ж, діти, наш урок добігає кінця. Подивіться на деревця, які прикрасила кожна група.
  • Молодці, всі виконали завдання.
  • Діти, ви добре працювали на уроці.
  • Які ознаки осені повторили?
  • Чи дізналися про щось нове? Про що саме?
  •  Що сподобалось на уроці?
  • Що виявилось важким?
  1. Домашнє завдання.
  • Поповніть скарбничку Осені (доберіть вірші, прислів’я, прикмети оповідання про осінь)
  • Вивчити вірш про осінь (високий рівень).
Вхід на сайт
Логін:
Пароль:
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930