Вівторок, 30.04.2024, 09:24
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя початкових класів Черниченко Тетяни Олександрівни

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 24

Не втрать власну гідність.

Тема: Не втрать власну гідність. Щоб не розходилося слово з ділом. Особистість і колектив.

Мета: Навчити безконфліктному поводженню, основам саморегуляції поведінки, розвивати комунікативні навички, навички поважливого ставлення до інших, Розвивати уявлення про достоїнства людини, цінність яких визнана в суспільстві; виховувати такі загальнолюдські якості як доброта, милосердя, толерантність, гідність.

Обладнання: Плакат «Банк добрих справ»,  плакати з висловами, квітка добра, ватмани, маркери. платівка із записом послання капітана Вілла, скринька із надписом «Міжгалактична пошта»,

                                                    Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вступна бесіда.    Добрий день, дорогі учні. Сьогодні в нас складна тема. Всі ми дуже добре знаємо все, що необхідно нам для проживання нашого цінного життя у просторі, серед подібних нам істот, яких ми кличемо "люди".  

ІІ.Робота над темою уроку.

Подорож на станцію «МИР»

Сьогодні у нас незвичайний урок. Усіх вас я запрошую у подорож  на уявну станцію МИР.

Ви всі зібралися тут невипадково – всі ви капітани власних космічних кораблів. Вас вибрали для виконання дуже важливої місії. І щоб Ви зрозуміли, у чому полягає ваша місія, я пропоную вам послухати одну історію, яку вам повідомить капітан міжгалактичного корабля «Граул» капітан Вілл.

(Вмикаємо магнітофон.)

- Космічна станція "МИР" викликає капітана Вілла. Капітане, Ви нас чуєте?

Магнітофон "відповідає", що капітан незабаром вийде на зв'язок. Лунає голос капітана Вілла:

Розповідь капінана Вілла.

- Говорить капітан Вілл з корабля "Граул". Я чую вас добре. Вам вдалося зібрати капітанів на станції "МИР"? (учитель повідомляє, що всі капітани зібралися). Це добре, оскільки на Альфі склалася критична ситуація й альфянам потрібна допомога.

      Колись дуже давно, багато світлових років тому, на планеті Альфа панували дружба, взаєморозуміння і співробітництво. Але одного разу до Альфи прилетів злий чарівник, якому дуже не подобалось, коли десь люди товаришують, підтримують один одного, пробачають випадкові невдачі та намагаються бачити один в одному тільки добре, тільки хороше. Злий чарівник перетворився на звичайнісінького мешканця планети Альфа, мандрівника, що тільки повернувся з великої подорожі у Всесвіті та став критикувати життя альфян. Мовляв, нудно у них, нецікаво. Альфяни замислилися та занепокоїлися: «Як же зробити, щоб все змінилося й стало цікавіше?». І тоді злий чарівник порадив альфянам не скривати своїх негативних почуттів та завжди казати все, що вони думають, постійно бути всім незадоволеними, ображати один одного, не стримувати своїх вибухів гніву та поганого настрою. І альфяни стали робити саме так, як їх навчив чарівник. Через це в альфян виникло багато проблем. Щоб протистояти образам над собою та не чекати, поки хтось інший не зірве на них свою злість та поганий настрій, вони самі стали ображати більш слабких альфян. Ми знаємо, що це не правильно, але багато жителів Альфи стали робити саме так. Жителі почали страждати, боятися, замикатися в собі, перестали довіряти один одному.

 Обговорення проблемного  питання.

Учитель: Чи може хто-небудь із вас сказати, які ще проблеми могли виникати в жителів цієї планети, які бачили грубе поводження, образи та вибухи поганого настрою?

 Після оголошення цієї історії відбувається обговорення проблем, які можуть виникати у відповідь на образи та грубість(поганий настрій, бажання помститися, роздратованість, розвиток невпевненості у собі та т. ін.). Після короткого обговорення можливих проблем учитель продовжує:

Постановка завдання вчителем.

- Ми - капітани "МИРУ". Наша місія полягає в тому, щоб розібратися, що відбувається на планеті Альфа з жителями та допомогти альфянам розробити методи протидії образам та виробити моделі безконфліктного поводження. Ви готові виконати поставлене завдання?

-  Дуже добре, що ви погодилися, капітани. Нам потрібно допомогти уряду планети Альфа вирішити цю проблему. Я пропоную розділитися на групи й написати проекти з подолання образливої, нестримної поведінки на планеті Альфа.

Робота в групах

Діти розбиваються на групи й на аркушах ватману пишуть свої кодекси народної мудрості, після чого кожна група по черзі презентує свою роботу іншим учасникам.

Саморобний плакат „Моральний кодекс народної мудрості”.

* Світ не без добрих людей (укр. приказка);

* Все добре пам’ятай, а зла уникай (укр. прислів’я);

* Бережи честь змолоду (укр. приказка);

* Хто чисто сумління має, той спокійно спати лягає (укр. прислів’я);

* Шануй сам себе, шануватимуть і люди тебе (укр. прислів’я);

* Посієш вчинок, виросте звичка (укр. прислів’я);

* Не копай іншому яму, бо й сам упадеш (укр. прислів’я);

* Не плюй в криницю, знадобиться води напитися (укр. прислів’я);

* Чого собі не зичиш і другому не жадай (укр. прислів’я);

* Зароблена копійка краще краденого карбованця (укр. приказка);

* Щоб досягти великого, треба почати з малого (укр. прислів’я);

Учитель: Ви дуже добре потрудилися, усі ці поради будуть відправлені з першою ж нагодою на Альфу, і уряду цієї планети буде набагато легше переборювати дану проблему. Однак капітан Вілл знову на зв'язку.

Я хочу, щоб ви допомогли мені знайти вихід з такої ситуації: мій перший заступник - містер Шок, дуже гарний фахівець, однак після відвідування планети Альфа, де він відбував відпустку, він став дуже запальним і неврівноваженим, він зриває свою злість на кожному, хто попадеться йому під руку. Здається, він зараз іде сюди. Ви чуєте? (Чути лемент якоїсь людини). Піду подивлюся, що відбувається. Я незабаром повернуся.

Мені тільки що довелося рознімати містера Шока й ще одного члена команди, що так і не зрозумів, через що містер Шок на нього накинувся. Мені здається, містер Шок сам не знає, як все це відбувається. Бідний містер Шок! Він такий гарний працівник - уходить у справу з головою й подає дуже цінні ідеї. Порадьте, що йому робити зі своїми почуттями, щоб навколишні від нього не страждали. Адже через ці вибухи гніву в нього може виникнути дуже багато проблем. Отже, я ознайомив вас із проблемою, що є в нас на кораблі. Я впевнений, що ви допоможете мені й альфянам. Я буду чекати ваших повідомлень для містера Шока. Дайте нам знати, що могло б йому допомогти. Я прощаюся з вами. На зв'язку був капітан Вілл.

     Вчитель: Давайте спробуємо розібратися, чому може бути таким неврівноваженим і запальним містер Шок. Як ви думаєте, з яких причин може виникати поганий настрій та вибухи гніву?

Вирішення проблеми на кораблі.

(Обговорення можливих причин.)

    Отже, капітан Вілл просить нас допомогти містерові Шоку. Як ви думаєте, що йому потрібно робити, щоб упоратися із своїми вибухами гніву.

       Вчитель: А що можна порадити для встановлення контактів між людьми? (Відповіді дітей)

Порада вчителя.

     Визначте спільні інтереси, а тоді вже починайте розмови. Встановлюючи контакт, уникайте спірних питань, зокрема таких, які не мають принципового значення. Щоб позбутися сором’язливості під час встановлення контактів, дайте собі слово щодня починати розмову з незнайомою людиною. Голосно вимовляти „Ви” і напівголосно „я”.

     Чи вмієте ви себе поводити так з людьми, щоб вас розуміли, охоче приходили вам на допомогу? Чи знаєте основні правила поведінки в товаристві? (Відповіді дітей).

     Кожна людина прагне завоювати репутацію симпатичної людини, відчувати любов, повагу, прихильне ставлення до себе. Але абсолютно однакових людей не буває. Так само, як немає людей цілком хороших або цілком поганих. У різних ситуаціях, за різних обставин одна й та сама людина поводить себе не однаково.

     Так, люди різняться багатьма рисами, у них різні досвід, характер, вдача. А чи існує взагалі якийсь загальний принцип поведінки, який створює між людьми взаєморозуміння, злагоду. (Відповіді дітей)

Принципи поведінки.

«Поводь себе так з іншими. Як хотів би, щоб вони поводились з тобою».

Поряд з цим є не менш важливий принцип: «Увійди в становище іншого». Зрозумій його інтереси, бажання, побоювання, мрії. Недаремно у народі говорять: «Не хвали себе сам, а нехай тебе люди похвалять». Людина повинна бути дуже самокритичною по відношенню до себе. До своїх вчителів, даючи їм правильну оцінку.

      Як багато порад ви даєте містерові Шоку, я всі й не зможу запам'ятати, щоб передати капітанові Віллу. Я пропоную вам написати листа містерові Шоку, який ми відправимо по міжгалактичній пошті.

Написання листа учнями.

     Діти пишуть листа для містера Шока з порадами, як впоратися з поганим настроєм та вибухами гніву. Учитель збирає листи у скриньку з написом «Міжгалактична пошта»

ІІІ. Підсумок уроку.

Вхід на сайт
Логін:
Пароль:
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930